مدیرعامل پست:

به دنبال راهکاری برای ارسال طلا از طریق شبکه پستی هستیم

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: این شرکت برای رفع مشکل فرایند قبول و ارسال مرسولات حاوی طلا در حال برنامه‌ریزی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصص است تا به زودی امکان ارسال طلا فراهم شود.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر به دنبال راهکاری برای ارسال طلا از طریق شبکه پستی هستیم

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، محمد احمدی درباره افزایش پلتفرم‌های خرید و فروش طلای آنلاین و راهکار پست برای مرسوله‌های ارسالی به شهرستان می‌گوید: مسئله ارسال کالاهای با‌ارزش، به ویژه طلا به واسطه وزن حساس آنها و راستی آزمایی در خصوص تایید محصول نیازمند نگاه پلتفرمی یا نگاه فرایندی است.

در زمان کرونا زیرساخت‌های ارسال طلا هنوز فراهم نبود و در شبکه‌های اجتماعی اخباری از ارسال طلا و مشکلات ایجاد شده در مسیر حمل و نقل دست به دست می‌شد. از همین رو دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت ارسال طلا و جواهرات ارزشمند در مجموعه شرکت ملی پست صورت گرفت.

اما از حدود ۵ ماه پیش مذاکراتی را با بعضی از سکوهای فعال در این حوزه انجام دادیم. هرچند همین حالا هم برخی مشتریان بدون اظهار این موضوع، از شبکه پستی برای ارسال طلا استفاده می‌کنند. اما ما رویکرد شفاف‌تر و امن‌تری را در این باره اتخاذ کرده‌ایم. در حال برنامه‌ریزی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا فرایند قبول و ارسال مرسولات محتوی طلا را در آینده نزدیک میسر کنیم.

او ادامه می‌دهد: رویکرد ما این است که ابزار خدمات ارتباطی پست برای B2B طلا مورد استفاده قرار بگیرد.مذاکراتمان در این حوزه مربوط به توانایی انجام یک مکانیزم قابل کنترل از منظر سخت افزاری است که در لایه B2B به صورت سخت افزاری بتوانیم حامل‌های قابل کنترل و رصد پذیر را به کار بگیریم.

طبق گفته احمدی آنها سیستم‌های امن پستی و مدل‌های مورد استفاده در کشور‌های دیگر را هم به عنوان نمونه مطرح کرده‌اند. او اضافه می‌کند: می‌خواهیم از کسانی که کار تخصصی ارسال محصولات را انجام می‌دهند به عنوان همکار در کنار مجموعه شرکت ملی پست فعالیت کنند. البته اقداماتی هم در نرخ‌نامه شهریور ماه سال ۱۴۰۳ پیاده سازی شده و شکل گرفته است. در این نرخ‌نامه، موضوعاتی همچون نظام بازاری، بیمه کردن، پرداخت تعهدات و غرامت مرسولات برای سقف بالاتر محصولات و توسعه خدمات مطرح شده است.

احمدی عمده‌ترین مسئله‌ در این باره را تحت کنترل بودن این فرآیند می‌داند و تشریح می‌کند: ما باید بتوانیم در لحظه‌ای که مرسوله درحال بسته‌بندی است فرایند تولید محصول یا مرسوله را کاملا تحت کنترل بگیریم. به دلیل اهمیت بسته‌بندی طلا درتلاشیم تا با استفاده از افراد متخصص، امنیت کالا را تامین کنیم. احراز هویت و تشخیص گیرنده دو عملکردی است که به تامین امنیت کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین درباره به نتیجه رسیدن این فرآیند تا پایان امسال هم می‌گوید: بله احتمال به نتیجه رسیدن وجود دارد، اخیرا جلسه‌ای هم با رئیس اتحادیه طلا فروشان برگزار کردیم تا در نگاهی جامع‌تری بتوانیم این مسئله را حل کنیم.

آیا شرکت ملی پست به فکر افزایش تعرفه است؟

احمدی همچنین درباره برنامه شرکت ملی‌پست درباره افزایش تعرفه می‌گوید: نرخ پست با توجه به با جریان اقتصادی زیان‌ده است. در ارسال مرسوله به نقاط دوردست که طبیعتا فقط زیان اقتصادی رخ داده است. گواه این مسئله هم فاصله و تفاوت بین نرخ خدمات پستی با اپراتورهای بخش خصوصی فعال در این حوزه است. این تفاوت هم به دلیل تابعیت ما از نهادهای نظارتی و نرخ تصویب شده از سوی آنها است.

او ادامه می دهد: ما مستلزم تغییر و تحول در مدل نرخ گذاری هستیم. امروزه به دلیل توسعه فروش اینترنتی و اقتصاد دیجیتال نیاز مردم به سمت ارسال مرسوله‌ها بیشتر شده است. حالا حجم، کارکرد جدی‌تری نسبت به وزن دارد. به همین دلیل اقدام اولیه که از سال گذشته صورت گرفته تغییر الگوی وزن نسبت به حجم است. این روند عدالت محور است و به نظام پستی کمک می‌کند. نرخ خدمات پستی به لحاظ ساختار و قیمت مسئله‌دار است.

باید در این حوزه تغییراتی انجام بشود، تغییراتی که مسلما منجر به توسعه زیرساخت‌های ما می‌شود. نگهداری یک شبکه ارتباطات فیزیکی به نرخ روز بازار وابسته است و همه اینها خیلی سریع اثرات خود را در کیفیت هزینه‌های تمام شده خدمات نشان می‌دهد.

در این باره یک کارگروه تشکیل دادیم و بحث‌های تحلیلی زیادی در این باره انجام شده است. بیشتر به دنبال توسعه سرویس‌ها و متنوع کردن سبد سرویس هستیم تا بتوانیم پیشنهادی را برای کمیسیون تنظیم مقررات آماده کنیم.

اما در نهایت شرکت پست همیشه نگاه استطاعت پذیری نرخنامه را مد نظر دارد و در خدمات همگانی این نرخ و این موضوع را در نظر می‌گیرد. اما در لایه خدماتی که کاملا جنبه تجاری دارند به نظر می‌رسد بتوانیم تغییراتی ایجاد کنیم.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

مجله خبری گفتمان یزد

مجله خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

پایگاه خبری گفتگوی خبری صنایع معدنی

گفتگوی خبری صنایع معدنی

پایگاه رسمی اخبار معادن و مواد معدنی

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

رسانه تخصصی نهضت ملی مسکن

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

شبکه اطلاع رسانی و مرجع اخبار دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلا

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

پایگاه خبری گفتمان فارس

پایگاه خبری گفتمان فارس

با مدیریت خبری عباس ستایش گو

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها