به گزارش خبر پایگاه اطلاع رسانی سپهر، تولیدکنندگان مبلمان و خردهفروشان با عبور از عدم قطعیتهای ناشی از همهگیری کرونا و سازگاری با افزایش تقاضا برای خرید آنلاین و مبلمان اداری خانگی، به دنبال سالهایی آسان و موفق هستند. با وجود چالشهای اقتصادی و سیاسی، اگر این شرکتها روندها را حفظ کنند، سالهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ میتوانند به سالهای خوب و پربازدهی تبدیل شوند.
بهطور کل، بازار مبلمان در حال حاضر به نظر بازاری جذاب و پرپتانسیل میآید. پیشبینیها نشان میدهد که بازار جهانی مبلمان از ۵۴۱.۵۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به حدود ۷۸۰.۴۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ افزایش خواهد یافت. این رشد بهویژه ناشی از علاقه روزافزون به نوسازی خانه و استفاده از مبلمان برای ایجاد حس آرامش در محیط زندگی است.
روندهای برتر در صنعت مبلمان
ادامه فروش آنلاین مبلمان
از آنجایی که رشد خرید آنلاین در بازار مبلمان ناشی از همهگیری بود، مشتریان (بهویژه نسلهای جوانتر ) با راحتی خرید آنلاین راحت شدهاند. این یک محرک موثر برای رشد برای تولیدکنندگان و خردهفروشان خاص است زیرا آنها میتوانند در مقایسه با فروشگاهها به حجم بسیار بالاتری از مشتریان در مخاطبان هدف خود دست یابند.
مبلمان پایدار آینده است
در حال حاضر آگاهی بسیار بیشتری از آسیب عادات خرید ما به محیط زیست وجود دارد و لذا مصرف کنندگان به سمت تجارت پایدار حرکت می کنند که فعالانه برای حفظ محیط زیست برای نسل های آینده تلاش می کند. بزرگترین روند در مبلمان پایدار استفاده از «چوب اصلاح شده» است. این شامل استفاده مجدد و بازیافت چوب برای ایجاد قطعات جدید مبلمان به جای تامین چوب جدید است. همچنین حرکتی به سمت انواع چوبهایی وجود دارد که برای تهیه چوب های جدید مانند اقاقیا و بامبو پایدارتر هستند.
بازاریابی مبلمان از طریق فروش اجتماعی
رسانه های اجتماعی یک پلتفرم بازاریابی موثر برای ایجاد نقاط تماس با مشتری هستند، زیرا میلیونها نفر در هر روز حداقل یک پلتفرم رسانه اجتماعی را بررسی میکنند. علاوه بر این، پلتفرم های رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست مبتنی بر بصری هستند. یک تصویر زیبایی شناختی از یک مبلمان میتواند چشم مشتریان بالقوه را به خود جلب کند. در دنیای بازاریابی رسانههای اجتماعی، بازاریابی تأثیرگذار است و میتوان از این طریق با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرد و در نتیجه فرصتی برای دستیابی به مشتریان بیشتر تبدیل آنها به خریدار دارید.
تصویر محصول CGI
اینکه یک مبلمان در خانه مشتری چگونه به نظر می رسد همیشه یکی از عوامل اصلی خرید در هنگام خرید مبلمان خواهد بود. مشتریان به جای اینکه تصور کنند که آیا یک قطعه بر اساس توضیحات و تصویر مناسب است یا خیر، میتوانند با تصاویر محصول CGI ببینند که در خانه خود چه شکلی است. این نوع تصویر را میتوان روی تبلتها و گوشیهای هوشمند برای پیشنمایش واقعی محصول قرار داد.
ساخت مبلمان بر اساس سفارشی خریدار
پیش از این تولیدکنندگان مبلمان عمدتاً در پشت صحنه فعالیت می کردند و محصولات خود را از طریق توزیع کنندگان و خرده فروشان به بازار عرضه میکردند. بسیاری ارزش حذف واسطه و معامله مستقیم با خریداران را میدانند. این در بخش تجاری و برای مبلمان سفارشی به خوبی کار میکند زیرا تولید کنندگان میتوانند محصولات را مطابق با سفارش تولید کنند و روند تقاضا و عرضه را ساده تر کند.
مبلمان فراگیر
در تلاش برای اطمینان از اینکه مبلمان نیازهای همه مصرف کنندگان را برآورده می کند، تولید کنندگان مبلمان قطعاتی را میسازند که با اندازه ها و انواع بدنه متفاوت باشد. این فناوری برای قرار دادن اندازههای بدنه بزرگتر در ابعاد و وزن، چه در طراحی مبلمان اداری ارگونومیک و چه مبلمان خانگی دنج، در دسترس است. به عنوان مثال، در حالی که اکثر صندلی های اداری فقط تا ۳۰۰ پوند وزن دارند، صندلی های چاقی میتوانند تا ۶۰۰ پوند را تحمل کنند.
مبلمان هوشمند
یکی دیگر از محصولات نوآوری که تولیدکنندگان مبلمان در حال بررسی هستند، مبلمان هوشمند است. اینها قطعاتی هستند که با قابلیتهایی مانند شارژ دستگاههای تلفن همراه، مرور اینترنت و گوش دادن به اخبار یا رادیو به شبکه خانه هوشمند متصل میشوند. در دنیای دیجیتالی شده، این امر مبلمان چند منظوره را به سطح جدیدی میبرد.