به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت خبرگزاری گزارش خبر، براساس این تفاهمنامه، که به امضای محمد احمدی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست و لیلا محمدی، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید، طرح راهبردی توسعه مدلهای کسب و کاری شرکت ملی پست در عرصه حاکمیتی با در نظر گرفتن فضای رقابتی جدید؛ توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین خواهد شد.
انجام مطالعات مرتبط با توسعه و به کارگیری فناوریهای جدید در پست همگام با الزامات تحول دیجیتال کشور، بررسی وضعیت فعلی کانالهای فروش خدمات و ارایه پیشنهاد تحول آنها با توجه به قوانین و الزامات جدید، بازنگری، بازآفرینی و تدوین قوانین و مقررات مرتبط با پست با توجه به تحولات، نیازمندیها و الزامات جدید در این عرصه از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.
همکاری و تعامل مرکز رشد و نوآوری پژوهشگاه و مرکز نوآوری پست، با هدف توسعه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و راهاندازی شتاب دهنده تخصصی مشترک در حوزه خدمات پستی و برگزاری رویدادهای نوآوری و فناوری و حمایت از توسعه کسب و کارها و هستههای فناورانه مبتنی بر نیازمندیهای پست نیز در این تفاهمنامه آمده است.
ارزیابی کیفی، اعتبار سنجی و رتبهبندی خدمات پستی ارائه شده توسط واحدهای پستی استانی، برگزاری دورههای آموزشی تخصصی برای توانمندسازی مدیران و کارشناسان، برگزاری همایشها، نشستها و رویدادهای تخصصی مبتنی بر نیازمندیهای پست و مشارکت در پیشبرد پروژههای شرکت ملی پست در مقام نظارت و مشاوره منطبق بر برنامههای عملیاتی وزارت و شرکت از دیگر خدماتی است که براساس تفاهم نامه یاد شده، قرار است توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت ملی پست ارایه شد.