شناسه خبر: 472543
شنبه 7 بهمن 1402 12:52
خبری ویژه برای روابط عمومی ها؛
به گزارش خبرنگاران گروه فرهنگ، هنر و رسانه گزارش خبر، پس از فیلتر شدن شبکه اجتماعی اینستاگرام ، عموم روابط عمومی سازمان ها در کشور به ناچار و به جهت محدود شدن بستر سایبری در این پلتفرم از بهرهگیری خدمات این شبکه اجتماعی فاصله گرفتند.
از جمله خدمات شبکه اجتماعی اینستاگرام برای روابط عمومی ها، پخش آنلاین رویدادها، نشست ها، مجامع، گفتگو با مخاطبان و ... بود که از این فضا جهت ارائه اطلاعات و با هدف مشارکت حداکثری و تعامل با مخاطبان هدف سازمانی خود استفاده می نمودند.
از سوی دیگر اینستاگرام یک بستر در فضای شبکههای اجتماعی است با چارچوبهای مشخص که بر اساس نوع کارکرد آن و براساس اعتماد مخاطبان سازمان به آن میبایست به وب سایت سازمان متبوع متصل تا ضمن بازنشر اخبار و محتواهای تولیدی مقدمات هدایت مخاطبان و ایجاد کنش مخاطبان در وبسایت سازمانی را مهیا نماید.
از دیگر سیاست های قدرت این شبکه اجتماعی از طریق درج کلمات کلیدی(هشتگ) و زنجیره نمودن محتواها بود که توانست بخشی از نیاز روابط عمومی ها در برچسب زدن و قفسه بندی محتواها برای مخاطبان از آن بهره ببرند.
( ضعف شبکه اجتماعی اینستاگرام در این موضوع، دیده شدن کلمات کلیدی و محتواهای زنجیر شده صرفا برای مخاطبان اینستاگرام بود و موتورهای جستجو، فقط عنوان صفحه را در موتورهای جستجو به نمایش قرار می دهد.)
از دیگر قابلیت های این شبکه اجتماعی ایجاد ترافیک کاربران به صفحات خبری که در قالب استوری منتشر می شد و ثبت هشتگ ها نیز مجدد باعث زنجیر نمودن محتواها و کلمات کلیدی برای مخاطبان داخل اینستاگرام می گردید.
و در پایان نیز مجموعه این خدمات به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.
حال با فیلترشدن و محدودیت های استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام برای روابط عمومی چه جایگزینی پیشنهاد می شود؟
نخستین رسانه سئومحور وکاربرمحور در ایران باعنوان گزارش خبر، با هدف اجازه دسترسی و انتشار نامحدود اخبار و محتواهای خبری و اطلاع رسانی تمامی سازمان ها و صاحبان کسب و کار آنهم به صورت رایگان به شرط دیده شدن تمامی محتواها در موتورهای جستجو در درگاه خبری اختصاصی باعنوان سازمان متبوع (تیک آبی) و زنجیر نمودن محتواها با درج کلمات کلیدی و اختصاصی در هر محتوا و تنوع در انتشار محتوا به صورت نوشتاری، پادکست صوتی و تصویری ( یا شرط سئو محتوا) با تجربه بیش از 15 سال فعالیت تیم گزارش خبردر تولید محتوا در روابط عمومی ها و 3 همچنین سال آموزش و مشاوره سئوی محتوا برای بیشاز 100 سازمان در کشور فعالیت خود توسعه بخشیده است.
با برخی از خدمات این رسانه سئومحور برای روابط عمومی ها با عنوان دستیار روابط عمومی آشنا شوید:
تخصیص درگاه اختصاصی و خبری برای سازمان ها
افزایش اثربخشی محتوا
مدیریت رویدادها
لازم به ذکر است تمامی خدمات که در بیان شد به صورت رایگان بوده و تیم گزارش خبر با دارا بودن 5 تیم؛
از طریق اشتراک طلایی در دیده شدن محتواها در موتورهای جستجو از صفر تا صد موفقیت های اثربخشی محتواها در روابط عمومی در کنار شما خواهد بود. (همانطور که مطلع هستید شبکه اجتماعی اینستاگرام هم جهت تبلیغ پست های کاربران حق اشتراک را به صورت دلاری اخذ می نماید)
هم اکنون بیش از 120 مجموعه تجربه همکاری با رسانه سئومحور گزارش خبر را داشته و توانسته رسانه ماندگار و مطمئن و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خدمت رسانی به همکاران روابط عمومی فعالیت نماید.